Veelgestelde vragen
1: Wat is huurflits?
Huurflits is een online woningplatform om huurders en verhuurders samen te brengen. Er is een ruim aanbod van huurwoningen en kamers beschikbaar in heel Nederland. Dagelijks wordt het aanbod voorzien van een update. Ben je benieuwd hoe het aanbod op Huurflits.nl tot stand komt? Lees dan hier verder.
2: Waar kan ik terecht met vragen?
Via de contactpagina is het mogelijk om via email of chat met ons in contact te komen. Om te chatten met een van onze medewerkers klik je op het ronde chaticoontje rechts onderin je scherm.
3: Kan ik bij Huurflits terecht voor vragen over beschikbaarheid?
We raden aan om bij de verhuurder zelf te informeren over beschikbaarheid en bezichtiging. Hoewel Huurflits met grote zorg het aanbod controleert, kan het voorkomen dat een huurwoning al verhuurd is.
4: Hoe krijg ik ondersteuning bij problemen met de site?
Via de contactpagina is het mogelijk om ondersteuning te krijgen van een medewerker. Dit kan per email of chat.
1: Welke huurwoningen worden aangeboden op Huurflits?
Op huurflits worden complete huurwoningen, appartementen, studio`s en kamers aangeboden.
2: Hoe werkt het zoeken?
Op de pagina Huurwoningen zijn diverse zoekfilters beschikbaar. Het is aan te raden om te sorteren op “nieuw” of “topwoning”. Deze zijn het laatst geplaatst of het meest interessant voor bepaalde doelgroepen.
3: Hoe stuur ik een reactie?
Om de woningpagina te bekijken heb je eerst een premium account nodig. Dat kan je hier aanvragen. Vervolgens kun je op de pagina een bericht sturen naar de verhuurder.
4: Hoe vind ik snel een huurwoning?
Het is aan te raden om op zoveel mogelijk huurwoningen te reageren. Zorg voor een nette introductie en dat het duidelijk is met wie de verhuurder te maken heeft. Het is niet aan te raden om slechts op 1 huurwoning te reageren. Het is belangrijk om je winkansen te spreiden en meerdere reacties te sturen.
1: Wat betaal ik voor een Premium account?
Abonnementsprijzen:
15 dagen lidmaatschap: €19,-
30 dagen lidmaatschap: €25,-
90 dagen lidmaatschap: €50,-
2: Op welke manieren kan ik betalen?
1: iDEAL (Nederland)
2: Bancontact (België)
3: Sofort (Duitsland)
4: Creditcard
3: Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?
Je abonnement loopt automatisch door tot wederopzegging. Als je jouw premium account na een automatische verlenging hebt stopgezet dien je de abonnementskosten voor de nieuwe abonnementsperiode alsnog te voldoen. Je hebt gedurende elke begonnen abonnementsperiode de dienst ontvangen en daarmee de mogelijkheid om te reageren op advertenties. Vanzelfsprekend dienen de kosten voor deze geleverde dienst te worden voldaan, ook wanneer je er geen gebruik van hebt gemaakt of wenst te maken.
Je kunt een abonnement eenvoudig stopzetten via de volgende link: Klik hier om je abonnement op te zeggen Selecteer je abonnement door op “Bekijken” te klikken. Scroll naar gerelateerde abonnementen en klik wederom op “Bekijk”. Hier staat een knop met “Annuleren”. Zodra je op annuleren hebt geklikt wordt het abonnement niet meer verlengd.
4: Waarom heb ik een betaalverzoek ontvangen?
Als je jouw premium account na een automatische verlenging hebt stopgezet dien je de abonnementskosten voor de nieuwe abonnementsperiode alsnog te voldoen. Je hebt gedurende elke begonnen abonnementsperiode de dienst ontvangen en daarmee de mogelijkheid om te reageren op advertenties. Vanzelfsprekend dienen de kosten voor deze geleverde dienst te worden voldaan, ook wanneer je er geen gebruik van hebt gemaakt of wenst te maken. Uiteraard kan je na het opzeggen van je abonnement nog wel de gehele periode gebruik maken van je abonnement, dus tot en met de laatste dag van je huidige abonnementsperiode.
.
Bij huurflits kun je gratis een woning te huur aanbieden. Dit gaat via de pagina Woning verhuren.
Vul je eigen gegevens in en die van de woning. We kunnen om aanvullende foto`s of informatie vragen. De reacties kun je zelf ontvangen in de mailbox of het is mogelijk om Huurflits als opvangnet te gebruiken. De reacties sturen we dan door naar het opgegeven email adres.
Ook tussen verhuurders kunnen fraudeurs zitten die uit zijn op jouw geld. Neem in deze gevallen direct contact op met onze klantenservice zodat we de verhuurder kunnen onderzoeken en de advertentie verwijderen.
Je herkent een fraudeur mogelijk aan de hand van deze voorbeelden:
1: Er wordt geld vooraf gevraagd.
Maak NOOIT geld over naar vreemden tenzij je de woning met je eigen ogen gezien hebt. Zorg dat je weet met wie je te maken hebt.
2: Er worden persoonlijke documenten gevraagd.
Verstuur NOOIT een kopie van je legitimatiebewijs of andere belangrijke documenten vooraf.
3: Als het te laat is.
Ben je erin geluisd door een fraudeur? Verzamel het bewijs en doe aangifte bij de politie.